יום שישי, 8 בינואר 2010

אתגרים בהשמת אנשי רכש

פשוט למדי לאפיין פרופיל של מנהל חשבונות, חשב או כלכלן. לכולם תעודה רשמית מטעם אוניברסיטה או מכללה, לכולם תחומי עיסוק מוגדרים שניתן למצות היטב בראיון פשוט. אולם האם זהו המצב גם בעת גיוס איש רכש, החל מקניין זוטר ועד למנהל רכש?
רכש אינו נלמד בינתיים כמקצוע רשמי באף אוניברסיטה או מכללה בארץ. פרט לקורסים קצרים בגופים פרטיים, אין לעוסקים בו תעודה של ממש. יתרה מכך, כישורי איש רכש טוב אינם בהכרח נרכשים אלא מולדים- יכולות ניהול מו"מ גבוהות, אסרטיביות, דיוק, אבחנה בין עיקר לטפל, כושר ניסוח מעולה. החלק הנרכש בכל זאת- נרכש כתוצאה מניסיון ארוך שנים.
אחד מאתגרי הגיוס הגדולים ביותר של מנהלי גיוס ומש"א בארגונים הינו גיוס אנשי רכש. חברות השמה שאינן מכירות את עולמות התוכן של הרכש לרוב ירעו את המצב ויציגו מועמדים שאינם מתאימים למשרה המבוקשת.
בניגוד לחברות השמה כלליות, אנו מתמקדים ברכש בלבד. הניסיון הרב אשר צברנו באפיון פרופילים לאנשי רכש מכל הרמות, התאמתם לארגון, לאופיו ולתרבותו, הופכים את מלאכת הגיוס לשונה לחלוטין. במרוצת הזמן הצטבר באמתחתנו מאגר גדול של מועמדים בכל הרמות ובכל תחומי הרכש, זמין לכל ארגון המעוניין באנשי רכש איכותיים.
התהליך כולל לימוד הצרכים מול מחלקות מש"א והמנהל המגייס, הצגת מועמדים שעברו סינון וראיון מקדים ואף ליווי הטמעתם בארגון במידת הצורך. כי רכש הוא מקצוע ייחודי, וכך יש להתייחס אליו. התמחותנו באיתור ומיון אנשי רכש בכל הרמות- מתאמי אספקה, קניינים, קניינים בכירים, מנהלי רכש ואנשי יבוא. מיקוד בעולמות התוכן ורזי המקצוע. Head- Hunting של בכירים בתחום.

אין תגובות: